Mange af VEKS’ medarbejdere - fx i den døgnbemandede driftscentral - har tæt kommunikation med fjernvarmeselskaberne - op til flere gange dagligt. Men VEKS’ besøgsrunde, som omfatter alle fjernvarmeselskaberne, giver mulighed for at komme et spadestik dybere i samarbejdsrelationen, og samtidig gensidigt informere og diskutere på et mere overordnet plan.
Lydhørhed
– Besøgene gennemføres i en ånd, hvor vi virkelig lytter. Vi skal være lydhøre og ikke dosere VEKS-informationer ud over vores kunder, fortæller Mikael Stendorff - vi er jo meget afhængige af hinanden i hverdagens samarbejde, og derfor er det personlige møde vigtigt.
Møderne varer typisk en times tid. Efter en kort indledning (i år om VEKS’ nye organisation) fortæller parterne om planlagte udvidelser, ombygninger mm., som vil påvirke det fælles fjernvarmesystem.
Et fast vigtigt punkt er evaluering af samarbejdet i hverdagen: Er reaktionstiden hos VEKS fx acceptabel? Samtidig er mødet også en god anledning til at ajourføre listen over relevante kontaktpersoner.
Besøget hos kunden lukkes altid med, at vi spørger, om vi skal komme igen næste år? Indtil videre har svaret altid været JA, slutter Mikael Stendorff.